středa 2. února 2011

Jak to pokračuje ve Finsku

Už je to pět a půl měsíce, co žiju ve Finsku v hostitelské rodině, chodím zde do školy, učím se finštinu a užívám si všeho, co výměnný program nabízí.

S mojí hostitelskou rodinou jsem pořád velice spokojená, jsou to moc příjemní lidé, kteří mi pomáhají, když to potřebuji a zároveň se chtějí dozvědět spoustu věcí také o naší české kultuře. Vůbec jsem si před odjezdem myslela, že to bude mnohem horší a složitější a jsem moc ráda, že tomu tak není.

Ve škole jsem si už stačila pořádně zvyknout, právě probíhá zkouškové období třetí periody a brzy se přehoupneme do období čtvrtého, s kterým přijdou zase nové předměty, noví učitelé a nové zkušenosti. Tohle je jedna věc, kterou mám na programu ve Finsku opravdu ráda. Ve škole si můžete navolit kurzy, které vám vyhovují, vyzkoušet spoustu nových věcí a když se vám nějaký kurz nelíbí, můžete ho jednoduše změnit. To celkově znamená, že za celý rok projdu zhruba 29 odlišnými kurzy a zkusím si všechno nové, co se jen dá, protože takováhle příležitost už se mi nemusí v životě naskytnout.

Jsem velice ráda, že jsem odjela do Finska na celý školní rok. Když jsme se loučili s našimi semestrálními AFS kamarády, kteří odlétali domů 17.1.(2011), uvědomila jsem si, že odletět zrovna v tenhle čas bych opravdu nechtěla. Je to hlavně proto, že za tu dobu, co jsme tady, jsme si zvykali na místní kulturu, snažili se začít mluvit finsky s rodinou, přizpůsobovali se věcem, které pro nás nebyly normální. A odjet zrovna v momentě, když to začíná být všechno takové pozvolnější a přestává být tolik chaotické? Když jsme se už jakžtakž přizpůsobili místním zvykům, našli si dobré kamarády a začali trochu mluvit finsky?

Je mi jich trochu líto, a spousta z nich také nezadržela slzy, když jsme se společně loučili. Ale to se nějak přečká, oni si zase rychle zvyknou doma a my budeme odvážně pokračovat dál.

A co nás vlastně dál čeká?

V polovině února přijde všemi očekávané vyvrcholení tanečních kurzů, které jsou připravované každý rok pro studenty druhých ročníků středních škol. Společně s ostatními výměnnými studenty se budeme samozřejmě účastnit i závěrečného plesu a vás o tom také budu informovat!

Na konci února přijdou přeloženo doslova „Zimní lyžařské prázdniny“, kdy se podíváme s rodinou do Stockholmu.

A pak už se snad začne trochu oteplovat a mimo jiné přijde i koncertní sezóna, na kterou už se moc těším.

Tak to jsou jen tak zběžně dojmy z posledních měsíců a plány do těch dalších.

Zdraví Markéta

Obrázky
01 - školní sbor včetně mě a dalších výměnných studentů při představení v naší škole
02 - Já a moje kamarádka z Německa Mirjam při hodině umění
03 - Východ slunce při cestě do školy (8:25)

Žádné komentáře:

Okomentovat