neděle 19. prosince 2010

Moje hostitelská rodina

 -

Mít dobrou hostitelskou rodinu je základ spokojeného prožití celého zahraničního výměnného pobytu. Předem z přihlášek a dotazníků, které jsou vám i vaší nové rodině poskytnuty, se dá odhadnout velice málo, a to přesto, že jsou poměrně detailní. To, jaký si vybudujete mezi sebou vztah, se rozhodne až po vašem příjezdu a pár dnech strávených v novém domově.

Já jsem se dostala do výborné hostitelské rodiny. Od začátku mě ve všem podporovali, pomáhali mi zabydlet se tady, poznat okolí a osamostatnit se.

Mám jednu o rok mladší hostitelskou sestru a dva starší bratry. Jeden z nich, Joona, už nebydlí doma, ale často nás navštěvuje. Se svými novými sourozenci si celkem rozumím, i když ze začátku byla komunikace s nimi poměrně obtížná. Hlavně moje sestra Nea je typicky finská stydlivá a tichá dívka a potřebuje čas, aby začala s neznámými lidmi pořádně komunikovat. I proto jsem se snažila co nejrychleji přejít z angličtiny na finštinu, abychom se mohly více sblížit a rozumět si. To se mi kupodivu povedlo docela rychle a nyní si rozumíme mnohem více. Pro nějaké lidi je to prostě více obtížné, ale chce to jen snahu a čas a postupně se všechno začne nějak na situaci pozitivně promítat.

Moji hostitelští rodiče jsou skvělí lidé. Aila, hostitelská maminka, je velice aktivní žena, pořád vymýšlí nějaké nové aktivity, takže se rozhodně nenudíme, a podporuje mě asi ze všech nejvíce v mé snaze mluvit finsky. Hodně mi to pomáhá, protože jsem udělala ve finštině velké pokroky a celkově jsem se sebou moc spokojená. Můj host-tatínek je poměrně vytížený muž, pracuje v největším obchodě s muzikou v celé Skandinávii. Je muzikálně založený, hraje na flétnu v orchestru a poslouchá jazz. Po téhle stránce si rozumíme, protože i já jsem do muziky přímo blázen. Jinak je to takový pohodový muž, všechny problémy řeší s chladnou hlavou a většinou najde to nejlepší řešení.

Tyhle všechny vlastnosti mojí hostitelské rodiny a otevřenost a obětavost těchhle lidí mi pomohly se tu začít opravdu cítit jako doma. Také jsem si rychleji než ostatní zvykla na jiný jazyk, školu apod., vlastně hlavně proto, že mám tady výborné zázemí s lidmi, kteří mě podporují.

Jsem moc ráda, že jsem měla příležitost tyhle lidi poznat a také, že s nimi můžu strávit nadcházející půlrok.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat